ДРУШТВО

ПОЈАС И ПУТ: Кина повезује Азију, Европу и Африку – Србија позитивна тачка

КИНЕСКИ СТИЛ ТИШИНЕ И МУДРОСТИ / Pixabay

ПЕКИНГ / БЕОГРАД – Пекинг је овог викенда домаћин самита „Појас и пут“, посвећеног амбициозном плану Кине да копнено и поморски повеже Азију, Европу и Африку. То је први пут да Кина организује скуп тог формата, откако је пре четири године кинески председник Си Ђинпинг представио иницијативу за Нови пут свиле. Самиту присуствују шефови држава и влада 30-ак земаља, а делагацију Србије предводи премијер Александар Вучић.

Биће то прилика за разговор са кинеским званичницима и привредницима о инвестицијама у РТБ „Бор“, као и о скором успостављању директне авио-линије Београд–Пекинг.

Дипломатски догађај године у Кини окупиће више од 1.200 званица из целог света. Док многи на западу преиспитују учинке глобализације, а Сједињене Државе јачају протекционистичке мере, Кина широм отвара врата за сарадњу, оживљавањем древног пута свиле који треба да повеже исток и запад и помогне светској економији да изађе из стагнације. Нови пут свиле обухватаће 60 одсто светске популације и трећину глобалног бруто друштвеног производа.

„Више од 100 земаља и организација позитивно је одговорило на нашу иницијативу, а 40 држава је до сада потписало споразуме о сарадњи. Кина не жели да овај скуп буде наша монодрама, већ да заједно са другим земљама учесницима форума, консензусом и мудрошћу дођемо до решења од којих ће сви имати користи“, каже портпарол Министарства спољних послова Кине, Генг Шуанг.

Пекинг је у инфраструктурне пројекте – путеве, пруге и електроенергетске мреже – у земљама на Новом путу свиле до сада уложио 50 милијарди евра. Укупан фонд вреди око 900 милијарди евра.

„Како Кинези кажу, и Срби исто тако кажу – једна ласта не чини пролеће. Наша иницијатива има за циљ да се заједно развијамо, да направимо заједничку инфраструктуру. Друга ствар је да усагласимо, односно да координирамо политику спољне трговине, да лакше увозимо и извозимо робу“, каже амбасадор Кине у Србији Ли Манчанг.

Србија на кинеској инвестиционој мапи заузима важно место. После изградње моста на Дунаву и улагања у смедеревску железару и Термоелектрану „Костолац Б“, Кинези инвестирају и у градњу Обилазнице око Београда и делова ауто-пута на Коридору 11.

Очекује се да укупан ниво кинеских улагања у Србију достигне 10 милијарди долара. О конкретним пројектима српски премијер у Пекингу ће одвојено разговарати с председником и премијером Кине, а најављени су и разговори са великим бројем кинеских инвеститора.

„Сада имамо две велике кинеске компаније које се баве рударством и тражиле су састанак са премијером. Те компаније заинтересоване су за улагања у РТБ ‘Бор’ и о томе ће се разговарати у Пекингу“, каже Ли Манчанг.

Још интензивнијој сарадњи требало би да допринесе и најављено отварање директне авио-линије Београд–Пекинг.

„И с једне и с друге стране постоји огромно интересовање. Ту су биле приче или из Пекинга или Шангаја. Што се нас тиче, ми смо ту да подржимо ту причу. Немамо авионе, али заједно с кинеским партнерима, неком од три-четири компаније, можемо то да омогућимо“, поручује генерални директор „Ер Србије“ Дане Кондић.

На недавно одржаном Сајму туризма у Шангају, Београд је проглашен за најпопуларнију туристичку дестинацију, а у прва три месеца ове године број кинеских туриста у српској престоници повећан је 100 одсто у односу на исти период прошле године.

Извор: РТС

12 / 05 / 2017

НАЈНОВИЈЕ



Саопштења, информације и предлоге за сарадњу можете слати на: desk@komersant.rs

Преношење текстова и осталих објављених материјала на другим онлајн издањима је дозвољено само уз писану сагласност редакције.

Сва права задржана. КОМЕРСАНТ ©